ОБЩИ УСЛОВИЯ НА ЕЛЕКТРОНЕН МАГАЗИН
АКТУАЛНИ ОТ ДАТА: 02.02.2024 г.
Уважаеми посетители на www.on-shop.bg, моля внимателно прочетете настоящите Общи условия, преди да използвате този уебсайт и преди да завършите поръчка. Ако използвате този уебсайт се счита, че приемате и сте съгласни с публикуваните Общите условия.
ПРЕАМБОЛ
Чл. 1 (1) Настоящите Общи условия уреждат взаимоотношенията между потребителите на електронните интернет страници и услуги, намиращи се на домейн www.on-shop.bg, поддомейните му и фейсбук страницата ни (наричани по-долу за краткост „Сайт“, „Уебсайт“, „Интернет страница“, “Електронен магазин”, “Tърговец”, “Продавач”, "ON-SHOP.BG", и се прилагат в отношенията ни с клиенти физически лица (наричани за краткост „Купувач“, „Клиент“, „Потребител“) или юридически лица ,които имат достъп до уебсайта или в страницата ни в социалните мрежи, администрирана от ON-SHOP.BG.
(2) За купувачите и търговци, ползващи продуктите, предлагани в Сайта, Общите условия се прилагат ограничено. За тази категория клиенти настоящите Общи условия може да не предвиждат или да ограничават онези права, предвидени за потребителите физически лица, които правят поръчки за лична непрофесионална употреба.
(3) В случаите при които клиент-потребител или търговец е извършил поръчка чрез сайта, приема се, че е налице сключен с електронния магазин договор за покупко-продажба от разстояние, при който се прилагат настоящите Общи условия. С извършването на поръчки през сайта се съгласявате, че информацията във връзка със сключения договор може да бъде изпращана по посочен имейл.
(4) Настоящите Общи условия се прилагат при поръчка от Сайта, както и при заявка на стока от клиент-потребител или търговец, извършена по телефон, електронна поща или социалните мрежи.
Чл. 2 Вие се съгласявате да спазвате всички разпоредби на тези Общи условия, когато използвате Сайта.
ДАННИ ЗА ПРОДАВАЧА
Чл. 3 "ТЕРСНАБ" АД, ЕИК 829053917, ИН по ДДС BG 829053917, със седалище и адрес на управление: гр. Сливен, ул. "Керамика" 2, адрес за кореспонденция: гр. Сливен, ул. "Керамика" 2, телефон за контакт: 044662621 0884903671, администрира и управлява сайта www.on-shop.bg - онлайн магазин, предлагащ сключване на договор за покупко-продажба от разстояние при настоящите Общи условия. Навсякъде в тези Общи условия под „Сайт“, „Уебсайт“, „Интернет страница“, “Електронен магазин”, “Tърговец”, “Продавач”, “ON-SHOP.BG ”, следва да разбирате електронен магазин ON-SHOP.BG , управляван и администриран от "ТЕРСНАБ" АД.
Чл. 4 Можете да се свържете с ON-SHOP.BG по следния начин:
(1) чрез формата за контакт в Сайта;
(2) чрез имейли: info@on-shop.bg sales@tersnab-sliven.com
(3) чрез телефони: 044662621, 0884903671;
(4) чрез писмо до адрес:8800 гр. Сливен, ул. "Керамика" 2, пк.154
ОПРЕДЕЛЕНИЯ НА ЛИЦАТА
Чл. 5 (1) “Посетител“ е всяко пълнолетно физическо лице, което използва Сайта по какъвто и да е начин, включително като го разглежда или се регистрира в него.
(2) “Потребител” е пълнолетно физическо лице, което закупува продукт или услуга чрез поръчка в Сайта.
(3) “Потребител - Юридическо лице“ или друго правно образувание, което използва Сайта по какъвто и да е начин, включително като го разглежда, регистрира се в него и/или закупува продукт чрез поръчка в Сайта.
(4) “Клиент” е всяко физическо или юридическо лице, направило поръчка на стока или услуга в Сайта, независимо дали е потребител или Потребител - Юридическо лице.
(4) „Продавач“ е "ТЕРСНАБ" АД.
(5) „Профил“ представлява раздел в Сайта, формиран от имейл адрес, парола и лични данни на клиент, който им позволява да използват услугите на Сайта, в случаи, в които за използването им се изисква профил, за да разглеждат свои поръчки.
(6)„Производител“ е юридическо лице, което произвежда предлаганите в електронния магазин стоки и/или чието име/фирма, производствен или друг отличителен знак е посочено върху стоката, нейната опаковка или търговската документация.
(7) „Сайт“, “Електронен магазин”, “Tърговец”, “Продавач”, “ON-SHOP.BG ”, “Магазин”, “Уебсайт” означава интернет страница, находяща се на следния уеб адрес: www.on-shop.bg, както и всяка страница в социалните мрежи или интернет, свързана по някакъв начин с ON-SHOP.BG.
(8) „Стоки“, “Продукти” са всички артикули в магазина, представляващи движими вещи, които са индивидуализирани с подробно описание и/или цветно изображение, имат посочена цена и или производител.
(9) “Договор”, “Договор от разстояние”, “Поръчка”, “Заявка” обхваща всички случаи, при които се сключва договор между ON-SHOP.BG и клиент чрез един или няколко от следните методи: 1) поръчка чрез интернет (сайт, електронна поща, социални мрежи, платформа); 2) поръчка по телефон.
(10) “Договор от разстояние под отлагателно условие” означава сключен между Клиент и ON-SHOP.BG договор от разстояние при условие същият да бъде изпълнен при уговорените условия само при възможност на продавача. Счита се, че продавачът има възможност да изпълни договора при кумулативно наличие на следните обстоятелства: 1) разполага със стоката в наличност (при поръчка на стоки); 2) може да изпълни договора в срок и при условия, каквито са договорени. Отлагателното условие се счита за сбъднато, а договорът става обвързващ за страните от момента, в който продавачът лично или чрез трето лице е потвърдил пред купувача възможността да достави стоката при уговорените условия. Счита се, че отлагателното условие не е настъпило и договорът не е обвързващ за страните, в случай че продавачът уведоми купувача за невъзможността за изпълнение, както и при липса на уведомление в срок от 7 работни дни от поръчката, че продавачът може да изпълни договора.
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 6 (1) Достъпът до Сайта с цел регистрация на поръчка или регистрация на профил е позволен за всяко лице, което посещава страницата. Регистрацията като потребител в Сайта е по желание на посетителя.
(2) Общите условия на ON-SHOP.BG са задължителни за всички клиенти на Сайта. Всяко използване нa Сайта означава, че Вие сте се запознали внимателно с Общите условия и сте се съгласили да ги спазвате безусловно.
(3) Ако някоя от разпоредбите на настоящите Общи условия за ползване на Сайта се окажат недействителни или неприложими, независимо от причината за това, то това не влече недействителността или неприложимостта на останалите разпоредби.
(4) Сайтът си запазва правото по свое усмотрение да ограничи достъпа на който и да е клиент до реализиране на поръчка и/или до някой от възможните платежни методи, ако сметне, че това би било в ущърб на продавача по какъвто и да е начин. При това положение право на клиента е да се обърне към Администратора на Сайта чрез формата за контакт или на посочените в настоящите Общи условия координати, за да бъде информиран относно причините, които са довели до прилагането на посочените по-горе мерки. Сайтът не носи отговорност за каквито и да е вреди, които клиентът е претърпял или може да претърпи в следствие на това решение, когато то е обосновано и основателно.
(5) Клиентът в определени случаи има право да публикува мнения относно стоки, както и да се свързва със Сайта на посочените адреси в раздел „Контакти”. Мнения или съобщения, които съдържат нецензурни думи или неподходящ речник ще бъдат премахнати от Сайта или игнорирани.
(6) Сайтът може да публикува рекламна или промоционална информация за стоките за предлаганите от него промоции на Сайта за определен период от време, посочен в конкретната кампания.
(7) Характеристиките или цените на продуктите, описани в Сайта, могат да бъдат променяни по всяко време. Поради технически причини е възможно в тях да се съдържат грешки, за които ON-SHOP.BG предварително се извинява на своите клиенти и уведомява, че не носи отговорност при допуснати грешки.
Чл. 7 (1) Общите условия могат да бъдат променени едностранно от ON-SHO.BG по всяко време чрез актуализирането им в интернет страницата и при спазване на разпоредбите на Закона за защита на потребителите (ЗЗП).
(2) Актуализираните Общи условия влизат в сила незабавно след публикуването им в Сайта спрямо всички бъдещи клиенти и потребители, както и спрямо сключени преди изменението договори с клиенти юридически лица.
(3) Измененията на Общите условия не засягат сключени преди актуализирането договори от разстояние с потребители физически лица, освен ако ON-SHOP.BG не е предвидило друго при спазване на действащото законодателство и чл. 8 от настоящите Общи условия.
Чл. 8 (1) В случай че ON-SHOP.BG желае да обвърже с изменените Общи условия и потребители с действащи и непрекратени към деня на актуализацията на условията договори (поръчки), то Продавача ще уведоми по имейл потребителите в 7-дневен срок от изменението.
(2) В случай че потребителят не е съгласен с измененията в общите условия, последният в 1-месечен срок от уведомяването с писмено уведомление до
ON-SHOP.BG може да се откаже от договора, без да посочва причина и без да дължи обезщетение или неустойка, или да продължи да го изпълнява при действащите преди изменението общи условия.
(3) Ако не стори това в указания срок, актуализираните Общи условия влизат в сила и спрямо потребителя след изтичане на 1 месец от уведомяването.
(4) Общите условия влизат в сила незабавно спрямо всички клиенти, без да е необходимо уведомяване, в случай че извършените промени на условията са наложени по силата на влязъл в сила нормативен акт.
(5) Актуализираните общи условия са обвързващи за клиентите от деня на актуализацията им или от датата, посочена в уведомлението за изменение.
Чл. 9 ON-SHOP.BG полага сериозни усилия, за да поддържа точността на информацията, представена в Сайта. Въпреки това, като се имат предвид възможните технически грешки или пропуски в тази информация, ON-SHOP.BG уточнява, че изображенията на продуктите имат илюстративен и насочващ характер, съответно доставените продукти могат да се различават от изображенията.
Чл. 10 (1) Всички стоки, включително тези в промоция/намаление, се продават и доставят до изчерпване на количествата, дори това да не е изрично отбелязано в Сайта.
(2) Някои обяви и оферти са обвързани с минимално или максимално количество, което може да бъде закупено от един клиент. Ако това е приложимо, това е подробно описано в индивидуалното предложение.
Чл. 11 В сайта може да се съдържат линкове, интернет връзки към други сайтове. ON-SHOP.BG не носи отговорност за политиката на поверителност и условия за ползване на уебсайтове, които не администрира, както и за друга информация, съдържаща се в тях.
Чл. 12 Всички изображения, поместени в Сайта имат единствено цел да създадат известна представа за типа на предлаганата стока, а не да я представят точно. Съответно, възможно е някои от изображенията на стоките в сайта (статични;динамични изображения; мултимедийни презентации и т.н.) да не отговарят на външния вид на съответната стока или да създават грешно впечатление за предназначение. Продавачът няма да носи отговорност за такива несъответствия, освен ако същите са съществени.
СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР
Извършване на поръчка чрез Сайта
Чл. 13 (1) Клиентът заявява желанието си да поръча/закупи стока чрез Сайта като направи поръчка по електронен път, като това е възможно с или без регистриран в Сайта профил. Няма пречка да извършите поръчка и по телефон или по електронна поща, като в този случай ще получите електронно съобщение на посочен от Вас електронен адрес. След потвърждаването на Общите условия, поръчката Ви ще се счита за извършена.
(2) Потребителят има право, ако е навършил 18 години, да поръчва всички стоки, посочени в Сайта, освен ако не са налични и само ако съгласно закона потребителят е в състояние да сключва обвързващи договори.
(3) При извършване на поръчката чрез Сайта, клиентът има право да избере вида на стокит, както и количеството им според предложените на Сайта възможности. Възможно е системата да изиска от Вас избор и на други характеристики (например цвят), ако избраните продукти са в различни вариации.
(4) След като сте избрали продуктите, които желаете от уебсайта, както и тяхното количество следва да проследите процеса за поръчка, като имате възможност да пристъпите директно към финализиране на поръчката или да продължите с пазаруването в Сайта.
(5) Преди завършване на поръчката ще Ви бъде предоставена възможност да изберете начина на плащане и условията за доставка, а в определени случаи и да въведете промо код, гарантиращ отстъпка.
(6) Ще бъдете задължени да предоставите и данни, без които не е възможно да изпълним договора. Такива данни обикновено са имена, адрес за доставка (при поръчка на стоки), телефон и електронен адрес, а за Юридически лица - наименование на фирма, ЕИК, ДДС номер, управител, както и данни за фактура – ако изисквате такава, като определени случаи ще Ви бъде предоставена възможност да се регистрирате в Сайта като потребител.
(7) Преди приключване на поръчка Клиентът следва да се увери, че поръчва от конкретно избран продукт (стока) с определени характеристики от категорията, от която има интерес. В сайта са налични отделни и ясни категории със стоки намалена стойност при промоционални кампании. Всички предлагани продукти са нови, неизползвани с необходимото качество.
(8) Клиентът се задължава и отговаря за това всички данни, които е предоставил на ON-SHOP.BG във връзка с поръчката, да са верни, пълни и точни към датата на изпращането на поръчката.
(9) След като сте се уверили в съдържанието и данните на поръчката, клиентът следва да кликне (натисне) върху бутон "Добави в Количката" , "Поръчай", “Купи”, “Продължи” или друга аналогична възможност. С изпращането на поръчката клиентът разрешава на ON-SHOP.BG да се свърже с него пo всякакъв възможен начин, когато това се налага във връзка с направената поръчка, нейното доставяне или сключения договор. На този етап от поръчката, но преди нейното завършване, Сайтът указва на клиента, че е налице задължение за плащане.
Потвърждаване на поръчката
Чл. 14 (1) При поръчка чрез Сайта, по телефон, имейл или посредством социалните мрежи, Сайтът изпраща уведомление до потребителя по имейл или чрез SMS по телефон, с което договорът от разстояние между клиента-потребител и ON-SHOP.BG се счита за сключен под отлагателно условие по смисъла на чл. 5, ал. 10 от настоящите Общи условия. Уведомлението удостоверява също успешното регистриране на поръчката в системата на продавача, което няма смисъла на приемане, потвърждаване или поемане на ангажимент за изпълнението й, освен ако не е посочено друго в уведомлението. Това уведомление съдържа и информация по чл. 47 и чл. 48 от Закона за защита на потребителите, респективно извлечение от настоящите Общи условия, както и данни за Вашата поръчка.
(2) Уведомлението за приемане и поемане на ангажимент за изпълнение на поръчката се извършва от продавача с уведомлението по ал. 1 или от куриер, когато стоката е вече предадена към него от продавача. В последния случай куриерът действа от името на ON-SHOP.BG. По своя преценка продавача може да уведоми потребителя и клиента по имейл, чрез SMS или с обаждане.
(3) До момента на уведомяване по ал. 2 Продавачът има правото да не достави част или всички стоки от поръчката по различни обективни причини, включително, но не само поради изчерпване на складовата им наличност. При това положение единствената отговорност на продавача при неизпълнение е да върне евентуално получената предварително цена на стоката, ако е платена по банков път, без да дължи обезщетение за неизпълнението.
Влизане в сила на договора
Чл. 15 (1) Договорът за покупко-продажба от разстояние между продавача и потребителя се смята за сключен под отлагателно условие от момента на получаване от страна на потребителя на уведомлението по чл. 14, ал. 1 за регистрирана при продавача поръчка. Договорът се счита за сключен от момента на поръчката, в случай че клиентът е получил потвърждение по чл. 14, ал. 1 от настоящия условия по имейла,чрез SMS, потвърждение договорът се счита сключен от приемане на стоката от клиента.
(2) По силата на сключения между страните договор продавачът се задължава при сбъдване на условията, посочени в чл. 5, ал. 10, да достави лично или чрез трети лица КУРИЕР на клиента или на посочени от него лица поръчаните от продавача стоки в сроковете и условията на настоящите Общи условия, а купувачът да заплати договорената цена и да приеме доставената стока или услуга.
(3) Договорът обвързва страните от момента на уведомяване на клиента от продавача, че стоката могат да бъдат доставени, като уведомяването става по електронна поща и/или чрез SMS или обаждане до клиента, че стоката е готова за изпращане.
(4) Договорът за покупко-продажба, сключен между Клиента и Продавача, се състои от настоящите Общи условия и всякакви евентуални допълнителни договорки между продавача и клиента, присъстващи в потвърждението за сключен договор по чл. 14, ал.1.
ПРЕХВЪРЛЯНЕ НА СОБСТВЕНОСТТА НА СТОКАТА
Чл. 16 (1) При продажба на стоки собствеността на стоките се прехвърля от ON-SHOP.BG на клиента или на посочено от него трето лице или представител с предаването на стоките на това лице и след извършване на плащането от негова страна, ако стойността не е заплатена предварително по банков път.
(2) Предаването на стоката се удостоверява с подписа на клиента или на посочено от него лице или представител върху транспортния документ или разписката, предоставена от Куриера.
(3) Рискът от загуба или увреждане на стоката е върху клиента считано от момента на предаване на стоката от Куриера на клиента или трети лица. Ако Куриерът е избрано от клиента лице, рискът е върху клиента от момента на предаване на стоката от ON-SPON.BG на превозвача. Във всички случаи при констатиран транспортен дефектът клиентът е длъжен да информира ON-SHOP.BG в сроковете и при условията на чл. 25 от настоящите Общи условия.
ПЛАЩАНЕ НА СТОКИТЕ
Чл. 17 (1) Цените на стоките, обявени в Сайта, са крайни и включват ДДС, както и всички други данъци и такси, предвидени в действащото българско законодателство.
(2) ON-SHOP.BG е задължено да продава стоки или услуги на определените цени на уебсайта.
Чл. 18 (1) Цената, начинът на плащане са посочени във всяка поръчка.
(2) Поръчки на продукти, предлагани от продавача, на стойност над 500 лв. няма да могат да се плащат при доставката, а следва да се заплатят напълно или предварително по банков път.
(3) Продавачът ще издаде на клиента фактура за поръчаните стоки въз основа на информацията, предоставена от клиента. Когато последният не е посочил, че желае фактура, ON-SHOP.BG или куриерът предоставя единствено фискален бон за извършената продажба при полученото в брой плащане съгласно действащото законодателство.
(4) В случай на плащания по банков път - продавачът не носи отговорност за каквито и да е разходи във връзка с такси, комисионни или други допълнителни плащания, направени от клиента по повод транзакцията.
Чл. 19 Клиентът е длъжен да предостави цялата необходима информация за издаването на фактурата в съответствие с действащото българско законодателство, в случай, че се изисква такава. Това той може да направи при извършване на поръчката или по-късно чрез съобщение до продавача.
(2) С цел правилното съставяне на фактурата за съответната поръчка, клиентът е длъжен непрекъснато да актуализира данните в профила си, ако е регистриран, или в поръчката си. Той е длъжен да прегледа информацията, посочена в съответната поръчка, за да се убеди, че тя е пълна, вярна и точна.
Чл. 20 Поръчки от сайта могат да бъдат заплащани по следните два начина:
(1) в брой с наложен платеж (за поръчка на стоки) – в този случай стойността на поръчаните стоки и доставката (освен ако не е безплатна) следва да се заплати от клиента, от посочено от него трето лице или негов представител на куриера, извършващ доставката, в момента на получаване на стоката срещу фискален бон, предоставен от последния; при избран такъв метод се начислява допълнителна такса “наложен платеж”.
(2) по банков път - в този случай стойността на поръчаните стоки и доставката (освен ако не е безплатна), следва да се заплати от клиента или от избрано от него трето лице по банкова сметка на продавача, като плащането се счита за завършено, едва след като същото бъде потвърдено и съответната сума постъпи по банковата сметка на ON-SHOP.BG;
ДОСТАВКА, ПЛАЩАНЕ И ПРИЕМАНЕ НА СТОКИ
Начин на доставка
Чл. 21 (1) ON-SHOP.BG се задължава да доставя поръчаните и закупени стоки сам или чрез куриерска фирма до адрес, посочен от клиента или до офис на куриерската фирма, в зависимост от избора на клиента. В случаите на доставка до врата клиентът трябва да посочи точен адрес Сграда, Блок, Етаж, до който продуктите следва да бъдат доставени в полето за адреса в електронния формуляр на Сайта. В противен случай, доставката ще бъде извършена до сградата, посочена като адрес за доставка. Доставката на тежки или обемни стоки може да се реализира до врата на сградата или до самия обект срещу допълнително заплащане. В този случай ще бъдете изрично информиран от ON-SHOP.BG. Някой продукти в сайта може да бъдат предлагани единствено с доставка до офис на куриер, но не и до адрес, посочен от клиента.
(2) В случай, че клиентът е регистриран в Сайта и в профила си има запаметени повече от един адрес, доставката ще бъде изпратена на този, който е посочен като основен.
(3) ON-SHOP.BG обикновено изпраща поръчана от клиент стока посредством куриерска компания „СПИДИ“, „ЕКОНТ“, или еквивалентна такава, като клиентът в определени случаи има право по време на поръчката да избере кое куриерско дружество да изпълни доставката, както дали същата ще бъде до негов офис или до врата на посочен от клиента адрес.
(4) Заплащането на цената за доставка, когато не е уговорено друго, се извършва заедно със заплащане на цената на поръчката, като моментът на плащане може да бъде различен според избрания от клиента начин на заплащане съгласно чл.20 от настоящите Общи условия.
(5) ON-SHOP.BG ще извършва доставката на стоките само на територията на България.
Цена за доставка
Чл. 22 (1) Цената за доставка на стоки, заявени от ON-SHOP.BG, се калкулира автоматично преди клиентът да завърши своята поръчка. В определени случаи цената за доставка е фиксирана, независимо от броя артикули, като това изрично е посочено в Сайта и/или в конкретната обява.
(2) Цената на доставката зависи от избрания доставчик, размера и обема на пратката, адреса за доставка. Доставката до офис на куриер е по-изгодна от доставката до посочен адрес.
(3) ON-SHOP.BG има право да предвиди, че цена за доставка не се дължи от клиента в случай на поръчка над определена стойност. Това обстоятелство ще бъде посочено в сайта и при извършване на поръчка.
(4) В определени случаи куриерското дружество начислява допълнителни такси за услуги като доставка във фиксиран час, разнос в почивен ден, SMS известяване за получена пратка, такса “наложен платеж”.
(5) Ако друго не е посочено в обявата на избраната стока прилагат се следните условия и цени на доставка:
Доставка до офис на куриер- пратката се изпраща в срок от 1 работен ден от обработване на поръчката Ви;
Доставка до адрес на клиента- пратката се изпраща в срок до 1 работен ден от обработване на поръчката Ви до посочен от Вас адрес с куриерска фирма Спиди или Еконт;
*Hяĸoи нaceлeни мecтa (пoвeчeтo ceлa и няĸoи гpaдoвe) ca cъc cпeциaлeн peжим нa дocтaвĸa oт cтpaнa нa ĸypиepcĸитe фиpми ("пo гpaфиĸ"). Ще бъдете информирани от нас при наличие на подобни обстоятелства.
*При отказ от поръчка в 14-дневния срок и при избрана първоначална доставка до
адрес на клиента, то клиента дължи възстановяване на куриерските разходи както за първата доставка, така и за доставката за връщане на продукта.
Срок на доставка
Чл. 23 (1) Поръчки на стоки от ON-SHOP.BG се приемат 24 часа в денонощието, включително в почивните дни и на официалните празници. Приетите поръчки се обработват и изпращат чрез куриер в рамките на 1 до 3 работни дни, считано от деня, в който сте получили уведомление по чл. 14, ал. 2, че ще изпълним поръчката, респ. от датата на поръчката или получено плащане (при поръчки, заплатени по банков път). Срокът на доставка се удължава съответно с броя на почивните дни при поръчки в петък, събота, неделя и по време на официални празници. Моля имайте предвид, че стандартният срок за доставка не важи за всички предлагани стоки. За стоките, за които има по-голям срок на доставка, това е отбелязано в обявата на самия продукт.
(2) Максималният срок на доставка на стоки в рамките на Република България е 7 (седем) работни дни от датата на потвърждение от продавача по чл. 14, ал. 2, че поръчката ще бъде изпълнена.
(3) ON-SHOP.BG не носи отговорност за забава на доставката, поради независещи от ON-SHOP.BG обстоятелства, като например забавяне от страна на куриера, извършващ доставката, забрана от държавен орган, извънредни или форсмажорни обстоятелства, непреодолима сила по чл. 306 от Търговския закон.
(4)ON-SHOP.BG има право едностранно да удължи срока за доставка или да откаже доставка на стоки в случаите, при които поръчката е заявена с плащане чрез банков превод и плащането не е заверено по сметката на продавача.
Преглед за дефекти при доставка
Чл. 24 (1) При извършване на доставка на стока, поръчана от ON-SHOP.BG, клиентът се задължава внимателно да я прегледа лично или чрез трето упълномощено от него лице, приемащо същата.
(2) При констатиране на външни видими дефекти – евентуални повреди, удари и други щети, установени при доставка, клиентът или третото лице следва да подпише протокол за щети в присъствието на куриера, в който протокол се описват констатираните дефекти и незабавно, не по-късно от 72 часа от доставката, да уведоми ON-SHOP.BG за констатираното.
(3) Когато доставените стоки явно не съответстват на поръчаните от Клиента и това може да се установи при обикновен преглед на доставените стоки, клиентът има право в срок от 72 часа да поиска от ON-SHOP.BG доставената стока да бъде заменена със съответстваща на поръчката стока.
(4) Уведомяването може да стане по какъвто и да е начин от изброените в раздел II от настоящите Общи условия или чрез формата за контакт в уебсайта.
(5) При постъпило уведомление по предходните алинеи ON-SHOP.BG ще замени увредената/несъответстващата стока в срок до 3 /три/ работни дни, освен в случаите, при които не е налична стока от същия вид, за което ON-SHOP.BG ще информира клиента своевременно и ще договори с клиента условията за замяна.
Приемане на пратката
Чл. 25 (1) При приемане на доставката от клиента или трето лице без забележки, всички и всякакви последващи претенции за външни видими дефекти на получената стока се явяват неоснователни и като такива не следва да бъдат удовлетворени. В случай, че не бъде изготвен и подписан протокол за щети в присъствието на куриера при получаването на стоката и/или клиентът не уведоми незабавно в срок до 72 часа от доставката ON-SHOP.BG на посочения в Сайта телефон/имейл/адрес, клиентът губи правото си на привеждане на констатираните външни видими дефекти в съответствие с договора за продажбата.
(2) Горепосоченото не освобождава ON-SHOP.BG от задължението му да предлага стоки, съответстващи на договора за продажба и да предоставя на клиента потребител (физическо лице) правата, произтичащи от законовата гаранция, описани в раздел X от настоящите Общи условия.
(3) При отказ да се приеме доставката, потребителят дължи всички разходи по направената доставка, които включват цена на куриерски услуги и опаковка.
Чл. 26 При предаване на стоките, клиентът или трето лице, приемащо доставката на посочения от клиента адрес, е задължен да подпише придружаващите документи. За трето лице се счита всяко лице, което не е извършило поръчката, но приема стоката при доставка на посочения от Клиента адрес за доставка. ON-SHOP.BG осигурява подходящото опаковане на стоките и изпращането на съпътстващите документи. Ако по някаква причина в пратката не се съдържа необходим към поръчания продукт документ или компонент, то моля да се свържете с нас и ние ще направим всичко възможно, за да го осигурим възможно най-бързо.
Неприемане на поръчката и неснователен отказ
Чл. 27(1) В случай, че клиент или посочено от него лице не бъде открит в срока за изпълнение на доставката на посочения от него адрес и/или не бъде осигурен достъп до адреса за доставка, ON-SHOP.BG ще приеме това за неоснователен отказ от поръчката и се освобождава от задължението си да достави заявените стоки, а клиентът губи възможността поръчаните от него стоки да му бъдат доставени.
(2) ON-SHOP.BG запазва правото си да изпрати на посочения от клиента електронен или физически адрес уведомление за непотърсена пратка, както и да претендира разходите за доставка и връщане на стоката/стоките. ON-SHOP.BG и клиентът се съгласяват, че уведомлението, когато е изпратено по електронен път, ще се счита за писмено и получено от деня на неговото изпращане от страна на ON-SHOP.BG, без да е необходимо уведомлението да е подписано.
(3) В горепосочените случаи клиентът може да потвърди желанието си да получи стоката и след изтичане на срока за доставка, в който не е бил намерен на адреса, като обаче поема всички разходи за доставка. В този случай започва да тече съответно нов срок за доставка от момента на потвърждението. ON-SHOP.BG се освобождава от задължението за доставка, в случай че поръчана стока вече не е налична.
(4) В случаите по чл. ал. 2 клиентът дължи на ON-SHOP.BG заплащане на сумата за доставка и връщане на стоката в 7-дневен срок от получаване на уведомлението, освен ако в уведомлението не е посочен друг срок.
ПРАВО НА ОТКАЗ ВРЪЩАНЕ И ЗАМЯНА НА ПРОДУКТ
Настоящият раздел е приложим само за потребители – физически лица
Срок на право на отказ и право на замяна
Чл. 28 (1) В срок от 14 дни от сключване на договора (поръчката), когато е получена стоката, потребителят има право се откаже от поръчката на стоката от Сайта, без да посочва причина или мотив за това и без да дължи неустойки или други обезщетения на ON-SHOP.BG, освен разходите за нейното връщане, а и за първоначалното изпращане на стоката, когато изпращането по желание на потребителя е извършено до посочен от него адрес, а не до офис на куриера. В случай че продуктът и или опаковката са увредени повече от обичайното за нейното изпробване, ON-SHOP.BG има право по реда на чл. 34 да удържи съответна сума за намалената стойност на стоките от сумата, подлежаща на възстановяване, която не може да надхвърля стойността на стоката.
(2) Когато потребителят упражни правото си на отказ от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, всеки допълнителен договор се прекратява автоматично, без потребителят да дължи каквито и да е разходи, обезщетения и/или неустойки, с изключение на разходите, предвидени в чл. 28, ал. 1, вр. с чл. 34 от настоящите Общи условия.
(3) Правото на отказ не се прилага, съответно ON-SHOP.BG има право да не уважи упражнен отказ от поръчка в случай че: 1) срокът за упражняване на правото на отказ е изтекъл; 2) потребителят не е върнал стоката на продавача в срока по чл. 32; 3) потребителят не е върнал стоката в цялост, ведно с компонентите и принадлежностите към нея; 4) не са налице достатъчно данни, за да се счита, че продуктът е закупен от ON-SHOP.BG (липсва фактура, касов бон или др.); 5) случаите, описани в чл. 29 от настоящите Общи условия; 6) отказът очевидно представлява злоупотреба с право от страна на потребителя - например върнатата стока очевидно е употребявана повече от необходимото изпробване или потребителят е увредил стоката; 7) потребителят е върнал стоката със заявка наложен платеж - в този случай ON-SHOP.BG има право да откаже приемане на върнатата стока и плащане на наложения платеж, а потребителят следва да изпрати отново стоката към ON-SHOP.BG без наложен платеж; 8) купувачът не е физическо лице;
(4) Срокът за отказ от поръчка, когато същата съдържа много стоки, доставяни в различни дни, е 14 дни, считано от датата, на която потребителят или трето лице, посочено от него, влезе във владение (получи) последната стока от поръчката;
Стоки и услуги, за които потребителят няма право на отказ и замяна
Чл. 29 Потребителят няма право да се откаже от сключения договор или да иска замяна на продукт с друг, в следните случаи:
(1) при доставка на запечатани стоки, които са разпечатани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето (например парфуми, кремове и друг
(2) при доставка на стока, която е преработена от потребителя;
(3) при върнат продукт, който е видимо използван от потребителя или увреден;
(4) при поръчки, които не са направени онлайн (от разстояние);
Чл. 30 (1) В 14-дневен срок от получаване на стоката потребителят има право и да замени продукт, в случай че доставената му стока не съответства на очакваното от потребителя предвид нормалното предназначение на продукта.
(2) При упражнено право на замяна и наличието на предпоставки за уважаването му, ON-SHOP.BG се задължава да замени продукта с друг в рамките на 14 (четиринадесет) дни от датата, на която потребителят е върнал съответния продукт на ON-SHOP.BG. В случай че продавачът не разполага с искания продукт и същият не е наличен, той предлага на потребителя друг продукт, като при съгласие на последния замяната става с този друг продукт, като в случай на разлика в цените между двата продукта страните уговарят начина на доплащане/възстановяване на продажната цена, формирала разликата. При липса на съгласие ON-SHOP.BG следва да възстанови на потребителя заплатената за стоката сума в сроковете и при условията, посочени в предходните алинеи на настоящата разпоредба.
Уведомяване за отказа
Чл. 31 (1) Уведомяването от потребителя, че се отказва от договора или че желае да замени получения продукт с друг от същия вид (при клиенти потребители), следва да стане в срока по чл. 28, по някой от посочените начини:
- чрез обаждане на телефоните за контакт с ON-SHOP.BG ;
- чрез имейл на електронния адрес на Продавача в свободен текст;
- чрез попълване и изпращане до ON-SHOP.BG на Формуляр за отказ от платформата или по образец, наличен по-долу;
(2) Потребителят може, но не е задължен да използва Стандартния формуляр за отказ или замяна по образец, както следва:
До "ТЕРСНАБ" АД
гр. Сливен, ул. "Керамика" 2,
е-mail: info@on-shop.bg или sales@tersnab-sliven.com
Адрес за връщане на поръчки:
гр. Сливен
До поискване
гр.Сливен ОФИС №7 на СПИДИ ул.Стефан Караджа №38
гр.Сливен ОФИС ЕКОНТ ИНДУСТРИАЛНА ЗОНА Кл.№7046
Получател: Владина Арбова тел. 0884903671
СТАНДАРТЕН ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВАНЕ ПРАВО НА ОТКАЗ
С настоящото уведомявам, че се отказвам от сключения от мен договор за покупка на следните стоки/услуги:
Артикул:……………………………………..…/вид на продукта/артикулен номер/
Размер: .............................................................../ако е приложимо/
Стоката е поръчана на …………………........ /посочва се датата на поръчката/
Стоката е получена на …………………....... /посочва се датата на доставката/
Стоката е поръчана от………………………/три имена на потребителя/
гр./с………………………………………….../адрес на потребителя/
Е-mail и телефон за връзка:.............................
Желая да ми възстановите заплатената от мен сума за стоката и нейната доставка по банков път / по друг начин, със следните данни:
- IBAN: …………………………………………..........
- При банка: …………………………………………...
- Титуляр:…………………………………………........
- Друго: ...........................................................................
……………….……………………………. ..../Дата/
........................................................................../Подпис на потребителя/
Подпишете, само ако подавате настоящия формуляр на хартия.
Връщане на стоката
Чл. 32 (1) При отказ от поръчка на стока от ON-SHOP.BG, както и при искане за замяна, потребителят следва в 14-дневен срок от уведомяването, че се отказва от поръчката или желае замяна на стока, да върне стоката в неговата цялост и в състояние, в което е била стоката при получаването й, заедно с издадената от ON-SHOP.BG фактура и/или касова бележка, издадена от продавача или куриера, доставил стоката, на по-горе посочения адрес.
(2) При връщане на стоката потребителят следва да укаже на куриерското дружество, че желае услугата „Преглед на стоката“, тъй като нашият представител ще проверява за състоянието на стоката преди приемането й обратно и възстановяване на суми на потребителя.
(3) Връщането на стоката е за сметка на потребителя. Ако потребителят не е заплатил доставката за връщане, ON-SHOP.BG удържа разходите за доставка от цената, подлежаща на възстановяване и връща на потребителя разликата.
(4) Върнати пратки при заявен от потребителя „наложен платеж“ няма да бъдат приемани до повторното им изпращане без „наложен платеж“. ON-SHOP.BG се нуждае от технологично време, за да провери съдържанието и състоянието на върнатата пратка.
Възстановяване на заплатена сума
Чл. 33 (1) При упражнено право на отказ и наличието на предпоставки за уважаването му, ON-SHOP.BG се задължава да възстанови платената цена по договора, сключен от разстояние, от който потребителят се е отказал, в срок до 14 дни от уведомяването за отказа, а когато стоката се връща от потребителя или куриер - в срок до датата, на която последният е върнал съответния продукт или от датата на предоставяне на безспорно доказателство за връщането на продукта от страна на потребителя, който от двата момента настъпи по-рано. Възстановяването на суми се извършва след удържане на суми по реда на чл. 34, ако това е приложимо.
(2) Сумата, подлежаща на възстановяване по ал. 1 включва заплатената от потребителя цена за стоката без цената за куриерски услуги за връщане на стоката, както и за началната доставка, ако е била реализирана до адрес на потребителя.
(3) Сумата ще бъде възстановена както следва, без това да доведе до някакви допълнителни разходи за потребителя, освен ако банката или платежната институция, която го обслужва не изисква някакви такси:
- Плащанията, направени с банков превод, чрез възстановяване на сумата по
сметката, от която е било извършено плащането.
- Плащанията, направени чрез наложен платеж или по друг начин – по банкова
сметка, допълнително предоставена от потребителя или чрез наложен платеж - по избор на потребителя;
- Плащания по поръчки от потребители се възстановяват със същото платежно
средство, използвано от потребителя при първоначалната транзакция, освен ако потребителят е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство и без да се налагат разходи за потребителя.
Удържане на суми
Чл. 34 ON-SHOP.BG има право да удържи от стойността по чл. 33, ал.1 преди
възстановяването й съответно:
(1) сума за намалената стойност на продукта, в това число на неговата опаковка, ако след връщането се установи похабяване и или увреждане на продукта или опаковката, които не се дължат на обикновеното му изпробване;
(2) разходите за връщане на стоката обратно до ON-SHOP.BG ;
(3) разходите за първоначалното изпращане на стоката, когато изпращането по желание на потребителя е извършено до адрес, а не до офис на куриерското дружество;
Други случаи на отказ (анулиране)
Чл. 35 Извлечение от уредбата на правото на отказ можете да откриете в Закона за защита на потребителите
Чл. 36 (1) Всяка от страните има право да откаже да изпълни (да анулира) направената поръчка или задълженията си по нея, за което следва да уведоми другата страна по подходящ начин.
(2) Ако анулирането на поръчка е преди потвърждението за възможността за изпълнение по смисъла на чл. 14, ал. 2, ON-SHOP.BG/потребителят не носи отговорност и не дължи обезщетения и неустойки на другата страна.
(3) ON-SHOP.BG може едностранно да анулира поръчка, в случай че клиентът е заявил стока от Сайта, като е отбелязал, че поръчката е предназначена за трето лице (например за подарък), чиито данни е посочил за целите на доставката. Анулирането в този случай може да се извърши, в случай че ON-SHOP.BG има съмнение, че пратката е със заплашително, укорително, подигравателно или друго, противоречащо на добрите нрави и морал, предназначение.
Чл. 37 Анулирането на поръчка не влече каквато и да е отговорност или последващо задължение на някоя от страните спрямо другата във връзка с нея и съответно никоя от тях няма право да търси от другата обезщетение за анулирането й в следните случаи:
(1) осъществяване на паричната транзакция, което да не доведе до постъпване на средства по сметка на продавача;
(2) неизпълнение или анулиране на поръчка от страна на продавача, преди за същата да е налице потвърждение по смисъла на чл. 14, ал. 2 от настоящите Общи условия;
Чл. 38 В случаите по чл. 37 поръчката се анулира автоматично.
ГАРАНЦИЯ. ПРАВО НА РЕКЛАМАЦИЯ
Настоящият раздел е приложим само за потребители – физически лица
Несъответствие на стоката с договора. Законова гаранция
Чл. 39 (1) ON-SHOP.BG предлага всички потребителски стоки на Сайта със законова гаранция за съответствие на стоката с договора в съответствие с действащото законодателство. Една стока съответства на договора, когато същата притежава обичайните за този вид продукт качество, функционалност и предназначение.
(2) Всяко несъответствие на стоката с договора за продажба, което се прояви до 1 месец след доставянето на стоката, се смята, че е съществувало при доставянето ѝ, освен ако продавачът не докаже, че несъответствието се дължи на други причини, за които ON-SHOP.BG не отговаря. За несъответствия, проявили се след 1-месечния период потребителят следва да докаже, че причината за дефекта е отговорност на ON-SHOP.BG.
Срок за подаване на рекламация
Чл. 40 Рекламацията на стока може да се предяви по реда на чл. 42 от потребителя в следните срокове:
(1) до 1 месец от доставката на стоката от установяване на несъответствието с договореното, освен ако несъответсвието е явно, при което се прилагат сроковете, посочени в ал. 2 от настоящата разпоредба;
(2) до 72 часа от приемане на стоката, когато несъответствието е външно, видимо и явно и е могло да бъде констатирано при определен преглед по време или непосредствено след доставката;
(3 ) Срокът спира да тече през времето, необходимо за постигане на споразумение между ON-SHOP.BG и потребителя за решаване на спора.
(4) Гаранционният срок започва да тече от датата на получаване на стоката.
Чл. 41 Не е налице несъответствие на стоката с договора за продажба в следните случаи:
(1) отклонението/несъответствието не е съществено;
(2) потребителят е имал специални изисквания спрямо стоката, които не е посочил писмено на ON-SHOP.BG преди поръчката и стоката не съответства на тези очаквания на потребителя;
(3) несъответствието се дължи на естеството на стоката и нормалното й изхабяване с времето;
(4) несъответствието е причинено от неправилни експлоатация/ инсталиране/съхранение/употреба на стоката;
(5) потребителят при сключването на договора (поръчката) е знаел или не е могъл да не знае за несъответствието – например в момента на поръчката потребителят е информиран, че стоката е с определени несъответствия с обичайното;
(6) несъответствието е видимо и явно и касае външния вид на стоката (например драскотини, откъсвания на опаковката или част от съдържанието на продукта) и е могло да бъде констатирано при обикновен преглед на стоката още при приемането й (доставката) и въпреки това потребителят не е подписал протокол за щети пред куриера и или не е уведомил ON-SHOP.BG в сроковете по чл. 25, ал. 1 от настоящите Общи условия;
(7) несъответствието се е проявило след изтичане на посочения на опаковката на стоката срок на годност;
Рекламация
Чл. 42 (1) Потребителят има право в сроковете, посочени в чл. 39, да предяви пред ON-SHOP.BG рекламация за всяко несъответствие на стоката с договореното /поръчаното/, когато след доставката, са открити несъответствия на стоката с договора за продажба, независимо от това дали производителят, вносителят или продавачът е предоставил търговска гаранция на стоката.
(2) Привеждането на стоката в съответствие с договора за продажба от страна на ON-SHOP.BG е безплатно за потребителя. Клиентът потребител не дължи разходи за експедиране на стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не понася значителни неудобства.
(3) При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, предпочитан начин за контакт;
(4) При подаване на рекламация потребителят задължително следва да приложи и документите, на които се основава претенцията, а именно:
1) касова бележка или фактура;
2) протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката; 3) други документи, установяващи претенцията по основание и размер.
(5) Рекламацията се подава до ON-SHOP.BG по един от следните начини по избор на потребителя:
- на място на адрес: ТЕРСНАБ АД гр. Сливен, ул. "Керамика" №2
- чрез обаждане на телефоните за контакт с ON-SHOP.BG ;
- чрез имейл на електронния адрес на ON-SHOP.BG в свободен текст;
- чрез попълване и изпращане до ON-SHOP.BG на Формуляр за рекламация от платформата или по образец, както следва:
До "ТЕРСНАБ" АД
гр. Сливен, ул. "Керамика" 2,
- info@on-shop.bg или sales@tersnab-sliven.com
Адрес за връщане на поръчки:
гр. Сливен
До поискване
гр.Сливен ОФИС №7 на СПИДИ ул.Стефан Караджа №38
гр.Сливен ОФИС ЕКОНТ ИНДУСТРИАЛНА ЗОНА Кл.№7046
Получател: Владина Арбова тел. 0884903671
ФОРМУЛЯР ЗА УПРАЖНЯВАНЕ ПРАВО НА РЕКЛАМАЦИЯ
С настоящото уведомявам/e, че открих несъответствие на стоката/ите/ с договореното.
Артикул:………………………………………/вид на продукта/артикулен номер/
Размер: ............................................................./ако е приложимо/
Стоката е поръчана на …………………........ /посочва се датата на поръчката/
Стоката е получена на …………………....... /посочва се датата на доставката/
Стоката е поръчана от………………………/три имена на потребителя/
гр./с………………………………………….../адрес на потребителя/
Е-mail и телефон за връзка:.............................
Използвана ли е стоката? - Да/Не................../заградете вярното/
Предмет на рекламацията:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Предпочитан начин на удовлетворение за стоки
/заградете избора/
1. Предпочитам безплатен ремонт по реда на чл. 113 и чл. 114 от Закона за защита на потребителите.
2. Желая да заменя продукта с друг. Поръчал съм грешен продукт.
3. Стоката е увредена при транспорта. Прилагам Протокол за щети.
4. Желая отстъпка от цената на продукта.
5. Желая платена сума да използвам за нова поръчка.
6. Желая да ми бъде възстановена заплатената за продукта/услуга сума по следния начин: ..........................................................................................................................
посочете начин на възстановяване, а при заявено връщане на сумите по банков път, моля посочете банкова сметка
Прилагам следните документи:
- Касова бележка или фактура;
- Протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното;
- Други документи, установяващи претенцията по основание и размер.
(заградете желаната опция)
4. Гаранционен сертификат
……………….……………………………. ..../Дата/
........................................................................../Подпис на потребителя/
Подпишете, само ако подавате настоящия формуляр на хартия.
Чл. 43 (1) В случаите, при които рекламацията е предявена извън обект на ON-SHOP.BG, потребителят следва да предостави стоката на продавача на адрес: гр.Сливен, ул. "Керамика" №2
(2) Доставката, ако е използван куриер, е за сметка на ON-SHOP.BG, в случай че рекламацията се приеме от ON-SHOP.BG като основателна.
Чл. 44 Ако ON-SHOP.BG е предоставило търговска гаранция на стоката, допълваща законовата гаранция по чл. 40, и срокът на търговската гаранция е по-дълъг от сроковете за предявяване на рекламацията, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на търговската гаранция.
Вписване на рекламацията. Привеждане в съответствие
Чл. 45 (1) ON-SHOP.BG при предявена рекламация вписва същата в Регистър на рекламациите, като предоставя на потребителя номер и дата на рекламацията, както и информация кой служител е приел същата.
(2) В срок до 30 дни от предявяване на рекламацията ON-SHOP.BG се произнася дали същата е основателна или не.
(3) Потребителят следва да уведоми незабавно ON-SHOP.BG, в случай че при предявена рекламация не му е предоставен документ, съдържащ данните по ал.1.
Чл. 46 При основателни рекламации ON-SHOP.BG привежда стоката в съответствие с договора за продажба в рамките на срока по 45, ал. 2. Стоката се привежда в съответствие с договора безплатно по един от следните начини по преценка на Продавача според естеството на несъответствието:
(1) ремонт на стоката (ако е възможно и приложимо) - всички ремонти на стоки, закупени от Сайта се извършват в България в оторизирани от продавача сервизи;
(2) замяна на стоката с нова от същия вид;
Чл. 47 (1) Ако някое от действията, посочени в чл. 46, ал. 1 и ал. 2, се окаже невъзможно или неподходящо поради причини като невъзможност за ремонт поради прекомерни разходи за ремонта, надхвърлящи стойността на стоката, поради съществен неотстраним дефект или заради естеството на стоката, невъзможност за замяна поради липсваща наличност на продукта, ON-SHOP.BG връща заплатената от потребителя стойност за стоката и за нейната доставка.
(2) Връщане на цената за стоката и нейната доставка ON-SHOP.BG дължи и в следните случаи:
- три пъти вече ремонтирана стока е ремонтирана и стоката отново прояви несъответствие;
- когато не се е произнесъл по рекламацията в срока по чл. 45, ал. 2 от настоящите Общи условия;
Чл. 48 (1) Ако стоката неоснователно не е поправена или заменена от ON-SHOP.BG в срока по чл. 45, ал. 2, потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на стоката.
(2) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на стоката с договора е незначително.
(3) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато ON-SHOP.BG се съгласи да бъде извършена замяна на стоката с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.
(4) Във всеки случай на удовлетворена рекламация ON-SHOP.BG издава на потребителя екземпляр от акт за удовлетворена рекламация, от който да е видно извършеното по рекламацията действие.
Неоснователна рекламация
Чл. 49. Рекламацията е неоснователна и няма да бъде уважена, когато:
(1) е предявена след изтичане на сроковете по чл.40;
(2) е налице някое от условията в чл. 41;
(3) потребителят не е предоставил документите по чл. 42, ал. 4 и или не е върнал стоката, съответно върнал е без прилежащите аксесоари и или компоненти;
(4) е извършен ремонт или е направен опит за извършване на ремонт и отстраняване на несъответствие от неоторизирано от ON-SHOP.BG лице или сервизен център;
(5) е извършена модификация или промяна на техническите характеристики и това се е случило без знанието и съгласието на ON-SHOP.BG и извън оторизиран от него сервиз и или в противоречие с настоящите Общи условия;
(6) са налице повреди, причинени от потребителя и или трето лице, за което ON-SHOP.BG не носи отговорност, както в случаите, при които дефектът е причинен от други модули и устройства, използвани съвместно с гаранционната стока;
(7) е нарушена физическата цялост на стоката и или на гаранционните лепенки, пломби и фабрични етикети, целящи предотвратяване на неоторизирана намеса;
(8) в случай на химическо, електрическо и/или друго въздействие, несвързано с нормалната експлоатация на стоката, както и когато дефектът е причинен от обстоятелства, за които ON-SHOP.BG не отговаря - неизправности в електрическата мрежа, токови удари, мълнии, неправилно заземяване, механични деформации, природни бедствия, неспазване на посочените изисквания към електрическото захранване, щети, причинени от вода или влага;
(9) рекламацията касае стока, който не е закупен от ON-SHOP.BG (например посочили сте, че продуктът е закупен от нас, но сте ни изпратили друг продукт);
(10) при упражнена рекламация и върната от потребителя стока в недобър вид, ако видът на стоката безспорно индикира: 1) злоупотреба с право; 2) неполагане от потребителя на дължима грижа; 3) неправилна употреба и или поддръжка спрямо стоката, поради което може да се заключи, че дефектът е причинен по негова вина (надиране, отчупване, смачкване на стоката и или негови компоненти, следи от употребена сила спрямо стоката, изпускане, притискане и прочее); 4) неправилна инсталация, монтиране или намеса; 5) отстраняване или модифициране от трети лица на елементи от стоката;
(11) не е налице несъответствие;
Чл. 50 (1) При неоснователна рекламация ON-SHOP.BG информира писмено потребителя за решението си и се освобождава от отговорност да уважи рекламацията и да извърши привеждане на стоката в съответствие с договора. Ако потребителят е недоволен от решението на ON-SHOP.BG той може да предяви претенцията си към компетентните органи.
(2) Поправката / ремонтът на продукти извън гаранционния срок или в рамките на този срок, но при положение, че задължението на ON-SHOP.BG да приведе стоката в съответствие с договора за продажба е отпаднало на каквото и да е основание, подлежи на заплащане от страна на потребителя и се извършва в срок, уговорен между страните.
Чл. 51 Правото на рекламация и законова гаранция може откриете в Закона за защита на потребителите.
ИНТЕЛЕКТУАЛНА СОБСТВЕНОСТ
Чл. 52 (1) Цялото съдържание, присъстващо в Сайта а именно - логото, ведно с фигурите и текстът, съдържащи се в него, надписи и изображения, чертежи, схеми, графики, дизайн, база данни, описания, методи, процеси и други обекти на интелектуалната собственост и авторското право,съдържанието на Общите условия, са собственост на "ТЕРСНАБ" АД или на трети лица, от които "ТЕРСНАБ" АД е получило съгласие за възпроизвеждане.
(2) ON-SHOP.BG са търговско наименование, марка и домейн, използвани от "ТЕРСНАБ" АД гр.Сливен.
Чл. 53 ON-SHOP.BG запазва всичките си права върху интелектуалната собственост, свързана по какъвто и да е начин със Сайта.
Чл. 54 Определени продукти, изложени в Сайта, са със собствен, специфичен и единствен по рода си дизайн, който представлява обект на авторско право и интелектуална собственост.
Чл. 55 Посетителите в Сайта могат да използват съдържанието единствено за целите на покупко-продажбата. Използването на съдържанието за други цели, различни от изложените в Общите условия се счита за нарушаване на настоящите Общи условия на Сайта, както и за нарушаване на интелектуалната собственост, притежание на "ТЕРСНАБ" АД гр.Сливен.
Чл. 56 Всека стока, изложени и предлагани в Сайта, отговарят на европейските и националните изисквания, касаещи конкретната стока.
Чл. 57 (1) Посетителите в Сайта могат да копират, споделят, прехвърлят и/или използват съдържанието само за лични нетърговски цели и единствено в случаите, в които това не противоречи на предвиденото в настоящата глава от този документ и е получено изрично писмено съгласие от страна на "ТЕРСНАБ" АД или третите лица, носители на авторски и други права върху интелектуална собственост, които са дали своето съгласие за използване на техни произведения и други обекти на интелектуалната собственост.
(2) ON-SHOP.BG дава право на собственици на други сайтове и други лица да публикуват връзки към онлайн магазина, само когато препратката е ясна и недвусмислена.
(3) Забранява се копирането на текстове от Сайта. Поставянето им в други уеб сайтове и онлайн магазини без писмено съгласие на ON-SHOP.BG или без да се цитира източникът, като се постави следният текст: „Източник: онлайн магазин /посочете домейна на нашия Сайт/“, като задължително линка следва да отвежда към онлайн магазина ON-SHOP.BG .
РЕКЛАМА
Чл. 58 (1) В момента, в който потребител физическо лице създаде регистрация на профил в Сайта и или извърши поръчка, има възможността да изрази съгласието си за получаване на рекламни съобщения. Той може да заяви това желание и като попълни формата за абонамент, достъпна на Сайта.
(2) Съгласие за получаване на такива съобщения може да направи и всяко лице чрез попълване на формата за абонамент на Сайта, изпращане на съобщение/писмо на посочените в интернет страницата адреси или посредством отбелязване на специално обозначено съгласие за получаване на реклама.
(3) За предоставяне на рекламни съобщения спрямо регистрирали профил в Сайта юридически лица и или спрямо клиенти юридически лица, поръчали стоки или услуги от Сайта, ON-SHOP.BG няма задължение да изисква съгласие за изпращане на рекламни съобщения.
Чл. 59 (1) Отказ от получаване на рекламни съобщения потребителят може да изрази по всяко време, използвайки специалния линк, намиращ се във всяко рекламно съобщение, като промени настройките в профила си или като се свърже с ON-SHOP.BG по какъвто и да е друг начин от посочените в настоящите Общи условия и в Сайта.
(2) Отказът за получаване на рекламни съобщения не означава автоматичен отказ от даденото съгласие за сключване на настоящия договор.
ПУБЛИКУВАНЕ НА КОМЕНТАР. ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ
Чл. 60 Писането на коментари, въпроси и отговори, когато е приложимо, може да се прави от посетители в раздел коментари. Написаните изявления могат да бъдат както положителни, така и отрицателни и трябва да бъдат действителни и да се отнасят за характеристиките и начина на употреба на дадена стока.
Чл. 61 Всеки посетител в момента на публикуването на коментар, въпрос,отговор в посочените раздели, се задължава да спазва следните правила:
(1) да се позовава само на характеристики и/или начина на употреба на определена стока, избягвайки информация, свързана с аспекти, които могат да се променят (напр. цена или промоционални оферти);
(2) да използва само български език и да пише на кирилица; позволени са думите или изразите, които въпреки, че не са български, са широко използвани от всички медии в съответната област;
(3) да използва подходящ изказ, несъдържащ обидни изрази или такива, които могат да засегнат права на трето лице;
(4) да се увери, че въведената от него информация е реалистична, коректна, не е подвеждаща и е в съответствие с действащите закони, спазвайки в това число правата на други лица – напр. авторски права, права на интелектуална собственост, лицензионни права или други права на собственост, рекламни права или право на поверителност.
(5) да използва тази услуга само за комуникиране или получаване на допълнителни детайли относно определена стока от Сайта, без да прави препратки към други фирми, които насърчават продажбата и купуването на стоки;
(6) да не предоставя или изисква, по никакъв начин или форма лични данни (данни за връзка, адрес на доставка или местожителство, телефонни номера, имейл адреси, собствени и/или фамилни имена, т.н.) или друга информация, която може да доведе до разкриването на тези лични данни;
(7) да не публикува информация и/или детайли относно URL-те (линкове/връзки) от други сайтове, които развиват същата или сходна търговска дейност като ON-SHOP.BG .
(8) да не вписва коментари, въпроси, отговори, които съдържат материали с рекламен характер;
Чл. 62 Когато определено лице съобщи, че някой коментар, въпрос или отговор има неадекватно съдържание или такова в противоречие с настоящите Общи условия, това съдържание е внимателно разглеждано от ON-SHOP.BG, за да може последното да определи дали нарушава условията за ползване на Сайта. Публикуваните текстове, снимки или видеоклипове сe премахват от Сайта, само след проверка от страна на ON-SHOP.BG .
Чл. 63 В случай че ON-SHOP.BG констатира многократно нарушение на настоящите условия за ползване, то същото си запазва правото да ограничи възможността на конкретния субект да публикува коментари, въпроси и отговори, без да е длъжен да се обосновава за това.
ОТГОВОРНОСТ
Чл. 64 (1) ON-SHOP.BG и клиентът носят отговорност за всяко действие или бездействие, което е причинило на някоя от страните вреди, в това число пропуснати ползи, съгласно настоящите Общи условия и българското законодателство.
(2) ON-SHOP.BG / Клиентът не носи отговорност за каквито и да било претърпени от клиента вреди, настъпили в резултат на форсмажорни обстоятелства или такива, които са извън контрола на страната..
ОБРАБОТКА НА ЛИЧНИ ДАННИ
Чл. 65 (1) Съгласно Общия регламент относно защитата на данните (Регламент (ЕС) 2016/679) и българското законодателство ON-SHOP.BG и по-конкретно "ТЕРСНАБ" АД е администратор на личните данни.
(2) ON-SHOP.BG приема Политика за сигурност на личните данни и Политика за бисквитките, които всеки посетител, чиито лични данни обработва ON-SHOP.BG или спрямо когото се прилагат бисквитки, следва да приеме, след като се запознае.
Чл. 66 Личните данни на посетителя могат да бъдат предоставени на прокуратурата, полицията, съдебните институции или други държавни органи, на основание и в рамките на законовите разпоредби и в следствие на изрично отправено искане от тяхна страна за това.
ПРИЛОЖИМО ПРАВО
Чл. 67 Спорове, възникнали между ON-SHOP.BG и потребители и клиенти юридически лица, ще се разрешат по взаимно съгласие или ако това е невъзможно, споровете ще бъдат решавани в съответствие с българското законодателство, освен ако страните не са уговорили друго.
КОРЕСПОНДЕНЦИЯ МЕЖДУ СТРАНИТЕ
Чл. 68 ON-SHOP.BG и всички клиенти (физически и юридически лица), както и посетителите на Сайта, се съгласяват, че за контакт между страните се приемат:
- За продавача: "ТЕРСНАБ" АД, ЕИК 829053917,
със седалище и адрес на управление: гр.Сливен, ул.Керамика №2
- чрез телефон: 044662621;
- чрез имейл: info@on-shop.bg ; sales@tersnab-sliven.com
- чрез писмо до адрес: 8800 гр. Сливен, ул. "Керамика" №2, пк.154 ;
- чрез формата за контакт в Сайта;
(2) За клиента или посетителя в Сайта:
- чрез телефона, посочен от него в поръчката/кореспонденцията;
- чрез имейл, посочен от него в поръчката/кореспонденцията;
- чрез писмо до адреса, посочен от него в поръчката/кореспонденцията като адрес за доставка;
Чл. 69 Уведомленията и съобщенията, които страните обменят помежду си чрез електронна поща (имейл) се считат за такива в писмена форма и страните придават на същите действие на писмен документ, без да е необходимо да са подписани.
Чл. 70 Въпроси и искания, свързани с упражняване на правата Ви, касаещи Публикуваните Общи Условия, можете да отправяте към "ON-SHOP.BG", чрез информация, налична в Сайта или посредством някоя от посочените форми за контакт:
Адрес за кореспонденция:
"ТЕРСНАБ" АД, ЕИК 829053917, 8800 гр.Сливен, ул. "Керамика" 2, пк.154
тел. 044662621; 0884903671; 0887835195
Електронен адреси:
email:sales@tersnab-sliven.com.
Отговорно лице: Тодор Георгиев
Телефон за контакт: +359 887835195
ОРГАНИ, РЕГУЛИРАЩИ ДЕЙНОСТТА
Чл. 71 Органите, регулиращи дейността на ON-SHOP.BG са Комисия за защита на потребителя /КЗП/, Комисия за защита на личните данни (КЗЛД), Комисия за защита на конкуренцията и Национална агенция за приходите със следните координати:
Комисия за защита на потребителите - уебсайт: www.kzp.bg; - тел.за контакт 044 663041 - ел. адрес: info@kzp.bg - адрес: гр.Сливен, бул.Цар Освободител, №1, Сградата на Община Сливен стая 68 Обажданията към телефон 0700 111 22 се таксуват на цената на един градски разговор, съгласно тарифния план на подателя |
Комисия за защита на личните данни - уебсайт: www.cpdp.bg - тел. за контакт 02 9153519 - ел. адрес: kzld@cpdp.bg - адрес: гр. София, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2 |
Национална агенция за приходите ТД на НАП СЛИВЕН - уебсайт: www.nap.bg; - тел. за контакт: 044 610100 -ел. адрес:td_sliven@ro20.nra.bg -адрес: гр. Сливен, ул. „Ген.Столипин“ №19 |
Комисия за защита на конкуренцията - уебсайт: www.cpc.bg - тел. за контакт: 02 9356 113 -ел. адрес: delovodstvo@cpc.bg -адрес: гр. София,, бул. “Витоша” № 18 |